Hvis du skal sende oss en feilmelding på dekning, bør den inneholde følgende informasjon:

 

  • Gjelder dette på en bestemt adresse, og i så fall hvilken?
  • Når oppdaget du problemet?
  • Er det flere i samme område som sliter med Telenordekning?
  • Er dette utendørs eller innendørs? (hvis innendørs, hjelper det om du flytter på deg?)
  • Hjelper deg å skru telefonen av og på?
  • Hva slags telefon bruker du?
  • Blir det bedre dersom du slår av 3G/4G? (iPhone 5 kan ikke slå av 3G)
  • Er SIM-kortet testet i annen telefon (test helst med et annet merke enn den du opplever problemer med)?

 

Hvis feilen skjer på samme adresse trenger vi eksempel på feil under samtale.

Eksempel inneholder:

  1. A-nummer (nummer som ringer)
  2. B-nummer (nummer som tar imot anropet)
  3. Dato + klokkeslett
  4. Beskrivelse av problemet (brudd, dårlig lyd etc.)

 

Hvis du opplever dårlig dekning uansett hvor du befinner deg kan det være at du kun trenger nytt SIM-kort.

Dette kan bestilles via Mine Sider.

 

Svartid på en dekningsklage varierer utifra problemets omfang, men vanligvis tar det 1-3 virkedager.