Det kan oppstå velkjente feilmeldinger når du setter inn ett nytt SIM-kort. 

Vi har satt opp en sjekkliste for deg, for hva feilen kan skyldtes. 


- Operatørlås


Din telefon har operatørlås og fungerer derfor ikke med ditt nye SIM-kort. 

Se hvilke feilmeldinger telefonen din viser, hvis det skyldtes operatørlås. 


- "SIM-kort begrenset"

- "Sett inn riktig SIM-kort"

- "Ugyldig SIM"

- "Tast begrensingskode"

- "Tast nettverkskode"

- "Tast spesialkode"


Se mer om operatørlås her.


- SIM-kort er ikke blitt aktivert


Du har satt inn ditt nye sim-kort, men det fungerer ikke. Det kan være fordi SIM-kortet fortsatt ikke har blitt aktivert.


- Sjekk at du har satt inn SIM-kortet på riktig dato. Tidspunkt for overføringen til Talkmore står i velkomstbrevet du har mottatt. 

- Har du bestilt nytt erstatningSIM via Mine sider, må kortet aktiveres før det kan taes i bruk. Du aktiverer kortet via Mine sider under fanen "Mitt abonnement", 

  eller ved å kontakte vårt kundesenter. 


- iPhone


Har du nettopp blitt kunde hos Talkmore, og bruker iPhone?


Man kan ofte få beskjed at "SIM-kort mangler" eller "Ugyldig sim-kort", selv om man nettopp har satt inn sitt nye SIM-kort. 

Det kan minne om operatørlås, men er nødvendigvis ikke det. 

Når denne beskjeden dukker opp, må du mest sannsynlig gjenopprette telefonen til fabrikk innstillinger og nyeste versjon av iOS.


Lær mer om gjenoppretting av din iPhone her.