Det kan oppstå velkjente feilmeldinger når du setter inn ett nytt SIM-kort. Vi har satt opp en sjekkliste for deg, for hva feilen kan skyldtes. 


1. Operatørlås

Din telefon har operatørlås og fungerer derfor ikke med ditt nye SIM-kort. Se hvilke feilmeldinger telefonen din viser, hvis det skyldtes operatørlås:


  • "SIM-kort begrenset"
  • "Sett inn riktig SIM-kort"
  • "Ugyldig SIM"
  • "Tast begrensingskoden"
  • "Tast nettverkskode"
  • "Tast spesialkode"



2. SIM-kort er ikke blitt aktivert


Du har satt inn ditt nye SIM-kort, men det fungerer ikke. Det kan være fordi SIM-kortet fortsatt ikke har blitt aktivert.


  • Sjekk at du har satt inn SIM-kortet på riktig dato. Tidspunkt for overføringen til Talkmore står i velkomstbrevet du har mottatt. 
  • Har du bestilt nytt erstatningSIM via Mine Sider, må kortet aktiveres før det kan taes i bruk. Du aktiverer kortet via Mine Sider under fanen "Mitt abonnement"


3. iPhone


Har du nettopp blitt kunde hos Talkmore, og bruker iPhone?


Man kan få beskjed at "SIM-kort mangler" eller "Ugyldig SIM-kort", selv om man nettopp har satt inn sitt nye SIM-kort. 

Det kan minne om operatørlås, men er nødvendigvis ikke det. Når denne beskjeden dukker opp, må du mest sannsynlig gjenopprette telefonen til fabrikk innstillinger og nyeste versjon av iOS.