Det kan oppstå visse problemer ved bytte av SIM-kort hvis du bruker iPhone.


Du vil få følgende beskjed, etter at nytt SIM er satt inn:

  • "Ugyldig SIM-kort"
  • "SIM-kort mangler"
  • "Finner ingen SIM"


Hvis du får følgende beskjeder, må du først prøve å koble telefonen til iTunes på nytt. Hvis ikke det fungerer, må du gjenopprette telefonen til fabrikkinnstillinger og nyeste versjon av iOS. Husk å ta en sikkerhetskopiering av innholdet ditt via iTunes. 


Slik gjenoppretter du din iPhone:


  1. Koble enheten til datamaskinen med kabelen som fulgte med enheten.
  2. Velg iPhone, når den vises i iTunes. Klikk på gjenopprett på Oversikt-panelet. 
  3. Klikk på Gjenopprett igjen for å bekrefte at du vil gjenopprette enheten til fabrikkinnstillinger og slette alle data og innhold. iTunes vil laste ned iOS programvarefilen og gjenopprette iOS enheten. 
  4. Når iOS-enheten er gjenopprettet til fabrikkinnstillingene, starter den på nytt. Når den har gjort det, ser du velkomstbildet "Skyv for å konfigurere". Følg trinnene i iOS-oppsettassistenten. Du kan klargjøre enheten som ny eller bruke en tidligere sikkerhetskopi. Hvis iOS-enheten har en mobiltjeneste, vil den aktiveres etter gjenopprettingen.