Jeg er ny kunde. Hvordan bestiller jeg og aktiverer SIM-kort?


Er du ny kunde hos Talkmore og har mottatt SIM-kort per post blir ditt nye SIM-kort aktivert automatisk. Dato og klokkeslett for aktiveringen, står i brevet du mottar i posten, noen dager etter bestilling. Merk at SIM-kort ved nye bestillinger alltid sendes til din folkeregistrerte adresse. Har du ikke oppdatert din adresse, kan du velge å hente SIM-kortet på din nærmeste Narvesen, 7-Eleven elelr XY/7-Eleven.


Er du ny kunde og har hentet SIM-kort på Narvesen eller 7-eleven kan du enkelt aktivere dette på Mine Sider. Du aktiverer SIM-kortet ditt slik:

  1.  Logg inn på Mine Sider med passordet du fikk i den første e-posten du fikk fra Talkmore
  2. Gå til fanen "SIM-kort og PIN"
  3. Skriv inn ditt SIM-nummer (Står på selve SIM-kortet, 12 siffer)
  4. Det tar omtrent 1-2 virkedager å overføre nummeret ditt fra din tidligere operatør. Du vil få SMS om når du kan sette i


Jeg er eksisterende kunde, og trenger nytt SIM-kort. Hva gjør jeg?


Er du allerede kunde hos Talkmore, kan du bestille nytt SIM-kort via Mine Sider. Dette gjelder både for Hoved-SIM, Tvilling-SIM og Datakort. Bestiller du nytt SIM-kort via Mine Sider, kan du enkelt aktivere kortet der, under fanen "SIM-kort og PIN". Trykk på knappen "Aktiver nytt SIM-kort". 


Du taster der inn det 12 siffer lange SIM-nummeret som står på selve kortet. Ditt nye SIM-kort blir aktivert i løpet av 10-15 minutter. 
Husk å slå telefonen av og på etter at nytt SIM-kortet er blitt aktivert og satt inn.