Dette skal vi selvfølgelig se nærmere på.
For å kartlegge hvor feilen kan ligge trenger vi derimot litt mer informasjon:
- Gjelder dette på en bestemt adresse, og i så fall hvilken?
- Når oppdaget du problemet?
- Er det flere i samme område som sliter med Telenordekning?
- Er dette utendørs eller innendørs? (hvis innendørs, hjelper det om du flytter på deg?)
- Har du aktivert Wifi-tale ved bruk innedørs?
- Hjelper det å skru telefonen av og på?
- Hva slags telefon bruker du?
- Bruker du deksel på telefonen? (hvis ja, hjelper det å ta av dekselet?)
- Blir det bedre dersom du slår av 3G/4G? (iPhone 5 kan ikke slå av 3G)
- Er SIM-kortet testet i annen telefon (test helst med et annet merke enn den du opplever problemer med)?
Hvis feilen skjer på samme adresse trenger vi eksempel på feil under samtale.
Eksempel inneholder:
- A-nummer (nummer som ringer)
- B-nummer (nummer som tar imot anropet)
- Dato + klokkeslett
- Beskrivelse av problemet (brudd, dårlig lyd etc.)
Hvis du opplever dårlig dekning uansett hvor du befinner deg kan det være at du kun trenger nytt SIM-kort.
Dette kan bestilles via Mine Sider.
Svartid på en dekningsklage varierer utifra problemets omfang, men vanligvis tar det 1-3 virkedager.