Vi skal selvfølgelig gjøre alt vi kan for å hjelpe deg med dekning på ruteren din. 

Under har vi laget en lite over ulike ting du kan prøve: 

  • Prøv å restarte routeren.
  • Koble fra routeren ved å ta ut ledningen fra stikkontakten.
  • Gjør ett nytt oppsett på routeren - Forklarer deg hvordan her:

Ruteren har en egen meny, hvor du blant annet kan endre trådløst nettverksnavn og nettverksnøkkel.

Slik kommer du inn på menyen til ruteren:

  1. Åpne en ny nettleser, som for eksempel Internet Explorer, på en datamaskin som er tilkoblet ruteren.
  2. Skriv 192.168.8.1 i adressefeltet, trykk Enter.


Brukernavnet er admin og passordet er admin eller nettverksnøkkelen som følger med ruteren om de har en ruter fra før. (Har du endret passordet selv, skriver du inn dette.) På innstillingssiden kan man bl.a styre brukere, dekning, slå av modemet/mobildata, endre admin passord, WIFI-key o.l